4 minút čítania

Google stanovil júl 2018 ako konečný termín, kedy prehliadač Google Chrome začne varovať návštevníkov stránky, na ktorej sa nachádzajú, ak nie je zabezpečená, čiže nevyužíva bezpečné pripojenie HTTPS.

Na Slovensku je najpoužívanejším webovým prehliadačom práve Google Chrome (viac ako 60% podiel na trhu). To znamená, že táto zmena môže mať negatívny dopad na návštevnosť a konverziu slovenských web stránok a e-shopov.

HTTPS - zastúpenie webových prehliadačov na Slovensku

Zastúpenie webových prehliadačov na Slovensku (Zdroj: Statcounter.com)

Priame upozornenie môže mať vplyv na to, ako bezpečne sa používatelia cítia pri prezeraní web stránky. Zapríčiní, že niektorí návštevníci opustia stránku, čo bude mať negatívny vplyv na mieru odchodov zo stránok (bounce rate), zobrazenia reklamy či predaj v e-shopoch.

Google stanovil konečný termín migrácie na HTTPS

Ako bude Google varovať používateľov o nezabezpečených web stránkach?

Viditeľné varovanie bude zobrazené v paneli s adresou prehliadača Chrome, čo bude používateľovi indikovať, že stránka, na ktorej sa nachádza, nie je bezpečná. Toto upozornenie bude zobrazené na všetkých „HTTP“ web stránkach.

Oznámenie spoločnosti Google je jednoznačné. Ich cieľom je varovať používateľov na nezabezpečených web stránkach s úmyslom motivovať ich majiteľov k inovácii na protokol HTTPS:

“Nové rozhranie prehliadača Chrome pomôže používateľom pochopiť, že všetky HTTP web stránky nie sú zabezpečené a bude posúvať web stránky na bezpečný HTTPS web.”

Čo je to SSL (HTTPS) certifikát?

SSL certifikát je bezpečnostný certifikát, ktorý po nainštalovaní na webovom serveri aktivuje zabezpečené spojenie medzi prehliadačom, na ktorom používateľ prezerá web stránku a serverom, z ktorého je ťahaný obsah na web stránku.

Protokol URL adresy webovej stránky sa zmení z HTTP na HTTPS. Zároveň sa v URL adrese zobrazí aj zelený bezpečnostný zámok ako signál aktívneho SSL certifikátu na danej web stránke.

SSL certifikáty pomáhajú znižovať prípady počítačovej kriminality, ktoré sa často vykonávajú prostredníctvom bezpečnostných medzier vo webových prehliadačoch.

Ak spojenie medzi webovým prehliadačom používateľa a webovým serverom nie je zabezpečené prostredníctvom pripojenia SSL, tak aj stredne skúsený hacker môže jednoducho získať citlivé informácie používateľa. Dostane sa k vášmu číslu kreditnej karty alebo iným osobným údajom, pretože sú zadávané do formulára na nezabezpečenej webovej stránke.

Aké sú výhody používania HTTPS na vašej web stránke?

1. Zvýšenie bezpečnosti

Informácie, ktoré sa prenášajú medzi prehliadačom a serverom sú zašifrované. V praxi to znamená, že sa k týmto údajom nedostane nikto cudzí, kto by mohol mať záujem o ich zneužitie.

2. Rýchlejšie načítavanie

HTTPS umožňuje použitie protokolu HTTP/2, ktorý využíva kompresiu a multiplexing (vybavovanie viacerých požiadaviek naraz), čo sa v konečnom dôsledku prejaví na rýchlosti vašej web stránky.

3. Presnejšie analytické dáta

Ak vaša stránka beží na HTTP a príde na ňu návštevník zo stránky, ktorá má HTTPS, tak v Google Analytics sa táto návšteva zobrazí ako priama. To znamená, že o takýchto návštevníkoch neviete odkiaľ prišli na vašu web stránku a údaje v Google Analytics sú skreslené.

4. SEO optimalizácia

Bezpečnosť na webe berie Google ako svoju top prioritu. Už v roku 2014 informoval, že používanie HTTPS berie ako ranking faktor na určenie pozície web stránky vo výsledkoch vyhľadávania.

Mali by ste inovovať na protokol HTTPS?

Jasná odpoveď znie, že všetci majitelia web stránok by mali minimálne zvážiť prechod na HTTPS. Odteraz toto zváženie už nie je limitované len na e-shopy.

Varovanie môže spôsobiť, že návštevníci vašej web stránky môžu negatívne reagovať, čo môže ovplyvniť návštevnosť, počet nových kontaktov, predaj a pod.

Júl 2018 je konečný termín, kedy sa viditeľné varovanie začne zobrazovať všetkým používateľom prehliadača Chrome. Čas sa kráti.

Nastavenie SSL certifikátu pre našich klientov

Ponúkame Vám profesionálne nastavenie SSL certifikátu (HTTPS) na Vašom hostingu, vďaka čomu predídete prípadnému poklesu návštevnosti a predajov na Vašom webe či e-shope.

Túto službu si môžete objednať tu.

author-avatar

Ing. Adrián Wengrín

K online marketingu som sa dostal začiatkom roka 2012 pri cestovaní po Novom Zélande a Indonézii, keď som začal písať svoj cestovateľský blog. Po návrate na Slovensko som sa stretol s Máriom Blaščákom a spolu sme založili online marketingovú agentúru Marketing Art, kde sa momentálne venujem projektovému manažmentu. Viac info o mne sa dočítate tu.

Podobné články